Historie Melkvervoer
Passendale juni 1999

PASSENDALE, BELGIË JUNI 1999

Het verhaal van Peter van Venrooij


Even een vracht "losse melk" lossen…


Internationaal op de baan....Op een woensdag in juni 1999 ging ik mij voorbereiden op een reis naar "Kaasmakerij Passendale" in België om daar een vracht losse melk te brengen. De reden: er is in België een DIOXINE-crisis. Even mijn trekker aan een chassis koppelen in de Waalhaven - Rotterdam, vervolgens naar Erp, het transportbedrijf van Van de Bosch en hier werd een tankcontainer op mijn chassis gezet. Op weg naar Campina - Bergeijk kom ik nog een paar Zutrans-combinaties tegen, die waren ook allemaal onderweg naar Bergeijk om daar een vracht losse melk te laden. En dan ga ik als RMO - VERVOER met nog een collega [Adjan Beder] op weg naar Passendale, België.

In Passendale aangekomen zie ik dat de eerste wagens nog staan te wachten; ze konden niet lossen. In totaal staan er acht Zutrans-wagens in Passendale. Er was een probleem met de aansluit-koppelingen van de slangen, deze pasten niet en er moest de volgende dag een koppeling worden gehaald in het dorp. Op het eind van de dag zijn we naar een parkeerplaats gereden, om daar de verplichte negen uur rust te nemen, WAT EEN RAMP !!! Ik zie dat veel buitenlandse chauffeurs daar zeer primitief naast hun oplegger zitten te eten. Volgens mijn gevoel duurt het verblijf drie weken, maar uiteindelijk, na de verplichte negen uur rust, kan ik mijn reis hervatten om in Erp het chassis met de lege tank af te koppelen. Het gaspedaal probeer ik door de bodem heen te drukken, om zo snel mogelijk weer thuis te zijn. Uiteindelijk ben ik vrijdagnacht om 02.00 uur weer terug. Later op de dag heb ik nog vreselijk genoten van drie ritten A.H., Pijnacker.


EEN DING WAS VOOR MIJ DUIDELIJK:VOOR MIJ GEEN GORDIJNWERK MEER

Peter van Venrooij, oktober 2009

Terug naar boven ↑

Pagina 31 - 18