Historie Melkvervoer
SRV

SRV

Later werd SRV een verkoopformule met folders, spaarmunten en spaarzegels, eigen merken,
een dagblad en zelfs tv-reclames. De SRV - formule werd in 1995 opgeheven en overgenomen door Springer & Partners. De rijdende winkel is nu een verschijnsel waarvan vooral ouderen gebruik maken. De wagens komen met name nog in dorpen of woonkernen langs waar geen supermarkt is. Anno 2019 waren er nog ca. 300 rijdende winkels in Nederland.

In eerste instantie werd de SRV opgezet als inkooporganisatie.
Het concept van de rijdende supermarkt is bedacht door de latere Philips topman Cor Boonstra toen hij verkoopleider was bij de Zuivel Handelsmaatschappij. Boonstra was van 1966 tot
1974 de eerste SRV – directeur.

De SRV- wagen was een kleine rijdende supermarkt en het idee daarvoor is in 1966 ontstaan uit de samenwerking van een aantal groothandels – Super Ratio en Knipkaart - die door heel Nederland voornamelijk leverden aan de melkhandel. SRV stond voor 'Samen Rationeel Verkopen'. Later vond men het een goed idee de letters te koppelen aan de eerste drie medeklinkers uit het woord 'SeRVice'.

klik op een commercial om deze te bekijken

Pagina 95

Terug naar boven ↑