Passendale juni 1999

PASSENDALE BELGIË JUNI 1999

Het verhaal van Peter van Venrooy


Mijn ervaring met: Even en vracht "losse melk" lossen


Internationaal op de baan...........Op een woensdag in juni 1999 ging ik mij voorbereiden op een reis naar "Kaasmakerij Passendale" in België om daar een vracht lossemelk te brengen. reden, er is in België een DIOXINE crisis. Even mijn trekker aan een chassis koppelen in de Waalhaven - Rotterdam, vervolgens naar Erp, het transportbedrijf van, van de Bosch, hier werd een tankcontainer op mijn chassis gezet. Op weg naar Campina - Bergeijk, kom ik nog een paar Zutrans combinaties tegen, die waren ook allemaal onderweg naar Bergeijk om daar een vracht losse melk te laden. Als RMO - VERVOER ga ik met nog een collega [Adjan Beder] op weg naar Passendale België.

In Passendale aangekomen staan de eerste wagens nog te wachten, deze konden niet lossen. In totaal staan er 8 Zutrans wagens in Passendale. Er was een probleem met de aansluit koppelingen van de slangen, deze paste niet en er moest, de volgende dag een koppeling worden gehaald in het dorp. Op het eind van de dag naar een parkeerplaats gereden, om daar verplicht 9 uur rust te nemen, WAT EEN RAMP !!! Ik zie dat veel buitenlandse chauffeurs daar zeer primitief naast hun oplegger zitten te eten. Volgens mijn gevoel 3 weken, maar uiteindelijk na de verplichte 9 uur rust, kon ik mijn reis weer hervatten om in Erp het chassis met de lege tank aldaar af te koppelen. Het gaspedaal probeerde ik door de bodem heen te drukken,om zo snel mogelijk weer thuis te zijn, ik was vrijdagnacht om 02.00 uur weer thuis. Later op de dag heb ik vreselijk genoten van 3 ritten A.H. Pijnacker.


EEN DING WAS VOOR MIJ DUIDELIJK:VOOR MIJ GEEN GORDIJNWERK MEER


Peter van Venrooy, oktober 2009

Terug naar boven ↑